Zwaar verkeer beleid in Amsterdam
18 mei 2022
Amsterdam wordt zwaar belast. Veel bruggen en kademuren zijn aan het einde van hun levensduur en verkeren in slechte staat. Om verdere schade te beperken gelden er binnen de ring S100 in Amsterdam, strengere regels voor zware voertuigen. Volle vrachten gevelstenen, kalkzandsteen en andere materialen die zwaarder zijn dan 30 ton en geleverd met vrachtauto’s langer dan 10 meter, kunnen niet zomaar worden gelost. Daarnaast is voor elke hijs-hoogtelevering in heel Amsterdam een TVM, een tijdelijke verkeersmaatregel, vereist.
BMN Bouwmaterialen wil de logistiek voor klanten op bouwplaatsen nóg beter faciliteren, rekening houdend met de regelgeving in Amsterdam. Het vooraf informeren van klanten met werken in Amsterdam, heeft enorme toegevoegde waarde ten aanzien van logistieke dienstverlening.
‘De uitdaging om regelgeving te combineren met o.a. de logistiek van bouwmaterialen, een duurzaam beleid, het tekort aan vakmensen, de hoge CO2 cijfers in de binnensteden, het stimuleren van elektrisch rijden, de aanwezige milieuzones, het afleveren van materialen op hoogte, het specifiek afleveren van materialen door BMN inhuisploegen op de bouwplaats speelt een steeds grotere rol. Het leidt tot unieke ontwikkelingen die alleen bij BMN mogelijk zijn’ zegt Fred Bouwmeester, Projectmanager Bouwbewust bij BMN Bouwmaterialen.
Het meedenken met de klant en het aanbieden van logistieke oplossingen door BMN Bouwmaterialen staan hoog op de agenda. BMN Bouwbewust heeft inmiddels diverse locaties net buiten de ring van Amsterdam, waar volle vrachten geleverd kunnen worden en in deelleveringen naar de bouwplaats kunnen worden gedistribueerd. BMN Bouwbewust wil dé partner voor haar klanten zijn, voor én tijdens het bouwproces. Alle diensten van BMN zijn daarom gericht op kwaliteit en betrokkenheid. BMN Bouwbewust regelt het logistieke proces tot aan en eventueel achter de ‘voordeur’, Just in time en Just in place.

Foto: BMN Bouwbewust Amsterdam
